O transportnim trakama


Skoro u svim oblastima kako lake tako i teške industrije transportna traka je postala nezamenjivi deo i danas je gotovo nemoguće zamisliti proizvodni proces gde se ne primenjuje transportna traka. Kvalitetna i pouzdana transportna traka omogućava neprestan rad transportera a samim tim povećava efektivnost celokupnog proizvodnog procesa. U mogućnosti smo da Vam ponudimo transportne trake koje odgovaraju svim savremenim zahtevima i standardima.


Najvažnije karakteristike transportne trake


● Geometrijske: širina trake, debljina gumenih obloga
● Konstruktivne: količina platana, materijal platna,ivice(gumene ili bez gume)
● Fizičke osobine: Povišena antiabrazivnost pri radu sa abrazivnim materijalima, otpornost na visoke temperature ili na ulja, Fleksibilnost pri uticaju uzdužnih i poprečnih sila,prekidna jačina,specifična težina







Gumene transportne trake opšte namene
"Y" (N), "X", "W", "Z"


Gumene transportne trake opšte namene "Y" (N), "X", "W", "Z" namenjene su za prenos komadnih i nasipnih materijala koji se svrstavaju u habajući i slabohabajući kao što su : ugalj, kreč, cement, glina , pesak, šljunak, so, zemlja, glina i drugo. Ove trake su standardno otporne na temperaturu okoline od - 25°C do +60°C. Temperatura transportovanog materijala do +60°C. Pogodne su za transport materijala pod uglom od 20°


Oznake gumene obloge


● X(antiabrazivna) – Namenjene su za transport abrazivnih materijala i oštrih materijala velikih dimenzija(kamen, staklo itd.);
● W(super antiabrazivna) – Namenjene su za transport vrlo abrazivnog materijala(oštrougaonog sitnog materijala)
● Y(normal) – Gumene transportne trake namenjene za transport sitnog abrazivnog materijala(pesak, šljunak)
● R – Gumene transportne trake otporne na hladnoću i namenjene su za eksplotaciju pri temperaturnom režimu od -60°C do +60°C
● T(Toplootporne) za transport toplih i vrućih materijala(do 200°C)

Gumene transportne trake proizvode se u sledećim standardnim širinama: 200, 300, 400, 500, 600, 650, 800, 1000, 1200, 1300, 1400, 1600, 2000, 2200, 2400, 2500, 2800, 3000 mm.

Po zahtevu kupca moguća je izrada gumenih transportnih traka i u drugim širinama. U tom slučaju minimalna dužina trake koju smo u mogućnosti da Vam ponudimo iznosila bi 100 m. Ukupna prekidna jacina traka koje smo u mogućnosti da Vam ponudimo kreće se u diapazonu od EP 125 N/mm do EP 3150 N/mm.


Oblasti primene gumenih transportnih traka:


● Rudarstvo
● Cementare
● Termoelektrane
● Fabrike asfalta
● Livnice
● Željezare
● Fabrike za preradu otpada
● Šećerane
● Hemijska industrija
● Šumarstvo
● Poljoprivreda, silosi
● Utovarno-istovarne linije
● Linije za prihranu stoke


Prednosti:


● ˙Fleksibilnost (mogućnost praćenja)
● Zahvaljujući visokoj antiabrazivnosti moguća oštećenja trake su svedena k minimumu
● Visoka adhezija
● Visoka efektivnost zahvaljujući niskim eksplatacionim i operativnim troškovima
● Mogućnost mnogokratnog spajanja krajeva trake kako toplom vulkanizacijom tako i lepkom i mehaničkim kopčama
● Otpornost trake na vremenske uslove
● Svi proizvodi su u skladu sa DIN 22102
● Gumene ivice


Gumene transportne trake otporne na toplotu (TOPLOOTPORNE) T1,T2,T3


Toplootporne gumene transportne trake namenjene su za transport toplih i vrućih materijala čija se temperatura kreće u diapazonu od +65°C do +200°C(Temperatura zavisi od temperature vazduha, veličine čestica materijala koji se transportuje kao i od vremena kontakta materijala sa trakom).


Tehničke karakteristike toplootpornih traka:


Gumena obloga je u skladu sa DIN 22102

Izbor tipa gumene obloge zavisi od temperature vrućeg materijala koji se transportuje:

● T1 – toplootporne gumene trake su namenjene za transport materijala čija temperatura ne prelazi +120°C;
● T2 - toplootporne gumene trake su namenjene za transport materijala čija temperatura ne prelazi +150°C;
● T3 - toplootporne gumene trake su namenjene za transport materijala čija temperatura ne prelazi +200°C;

Toplootporne gumne trake zahvaljujći karkasu iz poliamida imaju povišenu otpornost na udar i fleksibilnost.
Toplootporne gumene transportne trake proizvode se u sledećim širinama: 200, 300, 400, 500, 600, 650, 800, 1000, 1200, 1300, 1400, 1600, 2000, 2200, 2400, 2500, 2800, 3000 mm.
Debljina gumenih obloga po zahtevu kupca.

Po zahtevu kupca moguća je izrada gumenih transportnih traka i u drugim širinama. Toplootporne gumene transportne trake imaju prekidni jacinu od EP 250N/mm do EP 3150N/mm.


Uljnootporne gumene transportne trake "G"


Uljnootporne transportne trake namenjene su za transport materijala(tereta) koji u sebi sadrži ulja mineralnog, biljnog i životinjskog porekla kao i nepolarne rastvarače.
Ulja i masti vrlo štetno utiču na gumu. Da bi se sprečilo bubrenje gume, potrebno je da gumene obloge budu otporne na ulja. Tim bolje nisu sva ulja jednako agresivna u odnosu na gumu. Zato postoje tri vrste uljnootpornih gumenih obloga:

● MOR – uljno otpornost srednjeg nivoa
● MG – uljnootpornost srednjeg nivoa po čitavoj debljini gumenog sloja
● GMG – povišena(maksimalna) uljnootpornost


Prednosti uljnootpornih transportnih traka


● Karkas iz EP omogućava malo relativno izduženje trake
● Bubrenje gume je svedeno k minimumu
● Visoka adhezija među elementima konstrukcije bez obzira na uticaj ulja i rastvarača
● Gumene ivice
● Gumene obloge u skladu sa DIN 22102
● Povećana otpornost na vremenske uslove

Standardne širine:200,300,400,500,600,650,800,1000,1200,1300,1400,1600,2000,2200,2400,2500, 2800, 3000 mm.


Oblasti primene uljootpornih gumenih traka


● Fabrike betona
● Fabrike za reciklazu
● Transport nečistoća
● Transport žitarica, uljane repice, stočne hrane
● Metaloprerađivačka industrija
● Azotara
● Fabrike za proizvodnju mineralnih đubriva






Dezenirane gumene transportne trake


Dezenirane gumene transportne trake namenjene su za transport tereta pod uglom naklona 25-30° Gornji sloj gumene trake ima specijalni reljef, koji omogućava da materijal koji se transportuje ne proklizava.
Tipovi ovih traka:
- Transilon (krupni otisak)
- Riblja kost


Oblasti primene dezeniranih sumenih transportnih traka:


● Transport putničkok prtljaga(železničke stanice, aerodromi, itd.)
● Distribucioni centri(poštanske kompanije)
● Utovarni i istovarni transporteri
● Putnički prevoz
● Šumarstvo
● Transport gajbi, flaša i druge ambalaže
● Prehrambena industrija
● Fabrike cementa
● Hemijska industrija


Prednosti primene dezeniranih (reljefnih) traka


● Smanjeno proklizavanje među materijalom i trakom
● Mogućnost transporta materijala pod maksimalnim uglom od 32°
● Fleksibilnost trake pri temperaturama nižim od 0°
● Mogućnost leplenja trake kako toplom vulkanizacijom tako i lepkom(na hladno)


Ševron traka (Rebrasta traka)


- Sa ,,V - rebrima" (Livenim), visine: 15 mm, 25 i 32 mm.

Ševron traka namenjena je za transport tereta pod velikim uglom.
Gladke transportne trake koriste se za transport kako upakovanog tako i materijala u rinfuzi pod maksimalnim uglom uspona od 22°. Ako je ugao veći od navedenog koriste se ševron trake. Izbor ševron trake zavisi kako od materijala koji se transportuje tako i od ugla naklona. Ševron traka(tip materijala i maksimalni ugao naklona).






Tip materijala Primer materijala Maksimalni ugao naklona
Visina profila
Visina profila 14 mm Visina profila 16 mm Visina profila 32 mm
Praškasti materijali Brašno, kreč itd. 25° 25° 30°
Zrnasti materijali Žitarice: pšenica, kukuruz, raž, ječam, suvi pesak 20/25° 20/25° 25/30°
Kotrljajući materijal Šljunak, usitnjeni kamen 25° 25° 30°
Lepljivi materijali Mokri pesak, pepeo, mokra glina 30° 30/35° 35/40°
Materijal za pakovanje Papirne vreće, jutane vreće 30/35° 30/35° 35/40°

Oblasti primene ševron transportne trake:


● Kamenolomi, peskare
● Fabrike cementa, peči za glinu
● Poljoprivreda: cvekla, žitarice, krompir, đubriva
● Ugalj i koks
● Šećerane
● Solane

Minimalni prečnik bubnja za ševron traku:

Gumena transportna traka ševron sa visinom profila 15 mm je 250 mm.
Gumena transportna traka ševron sa visinom profila 25 i 32 mm je 315 mm.
Minimalni prečnik bubnja se odnosi samo k tipu profila. Minimalni prečnik pogonskog bubnja potrebno je birati u zavisnosti od prekidne jačine ševron trake.
Ševron transportna traka se može spajati i kopčama.


Elevatorska transportna traka


Primenjuju se za vertikalni transport materijala.



Oblasti primene elevatorskih traka:


● Industrija za preradu minerala
● Fabrika asfalta
● Metalurški kombinati
● Silosi
● Šećerane
● Solane
● Prehrambena industrija
● Hemijska industrija
● Fabrike betona
● Cementare

Standardne širine u kojima se izrađuju elevatorske trake u mm:
120,160, 180,200,220, 280, 300, 400, 450, 500, 600 mm
Prekidna jačina od EP 250 N/mm do EP 3150 N/mm.


Teško zapaljive gumene trake sa ili bez antistatičkih obloga "S" i "K"


Kada se transportuje velika količina materijala uvek može doći do zapaljenja samog materijala ili transportne trake. Da bi se sprečilo zapaljenje postoji specijalni tip gume: teško zapaljiva i samogasiva.
Tip gumenih obloga:
Tip S – rizik gorenja veoma visok
Tip K – rizik gorenja visok


Oblasati primene:


● U zatvorenim transporterima
● Pri transportu lako zapaljivih materijala
● Tokom rada u potencijalno zapaljivim uslovima
● Ako se pored nalazi izvor otvorenog plamena
● Za utovar i transport uglja
● Čeličane
● Termoelektrane
● Prerada otpada


Prednosti teško zapaljivih traka:


● Minimalan rizik zapaljenja i ekaplozije
● Starenje trake igraničeno i usporeno
● Visoka adhezija
● Odgovarajući odnos cena/kvalitet
● U skladu sa normam DIN 22102, DIN 22103, DIN 22104
● Poboljšana otpornost trake na vremenske uslove
● Gumene ivice

Standardne širine teško zapaljivih traka:
200,300,400,500,600,650,800,1000,1200,1300,1400,1600,2000,2200,2400,2500, 2800, 3000 mm.
Moguće su i druge širine po zahtevu kupca.
Prekidna jačina od EP 250 N/mm do EP 3150N/mm


Antiabraziva gumena transportna traka "X" i "W"


Transport obimnih materijal nije uvek jednostavan zadatak. Oštre ivice i velike dimenzije abrazivnih materijala, a takođe upotreba mehanizama za čišćenje povećava habanje trake i može da dovede do kidanja gumenog sloja. Stoga se u tim slučajevima primenjuje antiabrazivna(W) gumena traka koja poseduje osobine i kvalitet koji mogu da ispune zahteve za transport takvih materijala.


Osobina trake:


● Mnogoslojni EP karkas
● Maksimalno visoka antiabrazivnost
● Mogućnost čišćenja trake brisačima i dug rok službe bez obzira na upotrebu istih.
● U skladu sa DIN 22102


Oblasti primene:


● Za transport šlaka, stakla, gipsa i materijala koji sadrže kvarc
● Pri transportu gline
● Termoelektrane
● Fabrike stakla
● Fabrike glinice i aluminija
● Fabrike minerala
● Fabrike za proizvodnju građevinskog materijala(cigla, blokovi itd.)

Standardne širine: 200,300,400,500,600,650,800,1000,1200,1300,1400,1600,2000,2200,2400,2500, 2800, 3000 mm.

Prekidna jačina od EP 250 N/mm do EP 3150 N/mm


Transportne trake sa čeličnim užadima (sajlama)


Raznovrsni vidovi i uslovi eksploatacije traže da transportna traka ispuni sve zahteve na zadovoljavajući način. U tom smislu, za izradu noseće konstrukcije trake koje treba da rade u takvim uslovima često se koristi čelik u obliku užadi različitih konstrukcija. Transportne trake sa čeličnim užadima zajedno sa transportnim trakama sa platnenim ulošcima čine jednu proizvodnu, tehnološku i eksplotaciono-ekonomsku celinu.




Obaveštenje


Molimo Vas da pre nego što naručite transportnu traku ili drugu gumeno-tehničku robu pažljivo izučite i definišete vaše potrebe i zahteve, jer već isporučenu robu u slučaju da ne odgovara vašim potrebama nismo u mogućnosti da zamenimo ili da vam vratimo uložena novčana sredstva.

Pravo na zamenu ili povraćaj robe je moguće samo u slučaju da ista ne zadovoljava standarde i zahteve koji su definisani JUS ili DIN standardom ili ako roba kvantitativno ne zadovoljava vašem zahtevu. Za svu našu robu imate pravo da tražite prateći sertifikat proizvođača o kvalitetu.

Transportbelt d.o.o.


Aktuelnosti


U oblasti projektovanja, proizvodnje, prodaje i servisiranja transportnih traka "Transportbelt" je svrstan u lidera u regionu. Nudimo proizvode koji odgovaraju svim svetskim zahtevima i standardima. Kompletan naš asortiman je u skladu s DIN standardom i zadovoljavaju sve najsavremenije zahteve koje današnje tržište zahteva.